FAQ

  • Time savings
  • Resource savings (human, logistical, and financial)
  • Increased productivity due to higher satisfaction of resident employees
  • Use of official government databases with minimum data entry errors
  • Reduction of fines on companies and employees through an intelligent alert system for renewing residency permits, driver's licenses, exit and re-entry visas
  • Access to the "Muqeem" service from any computer connected to the Internet via a dedicated electronic portal
  • Ensured secure online communication and confidentiality of information.

Reviewing updated information about residents and their companions,

Issuing and renewing residency permits and receiving them by mail,

Issuing electronic exit and re-entry visas and final exit visas,

Transferring services,

Modifying professions, and many other services that serve establishments and concerned residents.

The subscription fees are calculated based on the number of residents as outlined in the service pricing appendix.

A " Muqeem Comprehensive" package requires payment of the annual subscription fee, and most of the interactive services are provided to the customer without additional fees, such as issuing and canceling exit and re-entry visas, final exit visas, transferring services, modifying professions, and renewing residency permits.

On the other hand, the "Muqeem transaction" package has a lower annual subscription fee, but all interactive services require additional fees to be paid.

The " Muqeem Comprehensive" package is intended for small, medium, and large establishments, while the "Muqeem transaction" package is only available for small establishments.

There are several interactive services that the customer must charge points to use, such as:

  • Printing and mailing the residency permit
  • Updating passport information
  • Extending visit visa
  • Issuing a resident report
  • Final exit visa during the trial period
  • Extending the exit and re-entry visa

When adding new services in the future, specific fees may be assigned for their use according to the policy of the company.

To subscribe to the Resident Service, the following steps should be taken:

  1. Fill out the subscription form and have it certified by the Chamber of Commerce.

  2. Attach a copy of the commercial registration and a copy of the main user's ID.

  3. Pay the annual subscription fee.

In addition to the above requests, the collective letter should be certified if there is a company that has integrated branches with the main computer number.

The idea of the "Tamm" service, which was developed in collaboration with the General Directorate of Traffic, is to electronically connect the General Directorate of Traffic with the beneficiaries, whether car agencies, exhibitions, car rental companies, insurance companies, or any other entity that owns a number of cars through the "Al-Elm Information Security" company via a special website for the service.

  • Display the list of owned vehicles.
  • Add the actual user of the vehicle.
  • Add an internal delegate to drive the vehicle.
  • Renew the registration electronically and receive it by mail.
  • Issue international authorization to drive the vehicle outside of Saudi Arabia.
  • Inquire about the details of traffic violations recorded on the establishment.
  • And many other continuously updated services.

The entities and public and private organizations that own cars.

Lease-to-own companies.

Car agencies, exhibitions, and insurance companies.

Banks and the banking sector are involved in car purchasing or leasing operations.

Daily and monthly car rental shops.

No, these services are intended for establishments in the public and private sectors.

Fill out the subscription form and have it certified by the Chamber of Commerce

Attach a copy of the commercial registration and a copy of the identity of the main user

Pay the annual subscription fee

The renewal invoice is issued 30 days before the end of his current subscription, and the renewal takes place automatically once the renewal fees are paid through the SADAD system.

  • توفير الوقت 
  • توفير الموارد (البشرية، اللوجستية والمالية)
  • إنتاجية أعلى، نتيجة لرضى الموظفين المقيمين
  • قواعد بيانات حكومية رسمية بأدنى نسبة أخطاء في إدخال البيانات
  • تقليل الغرامات على الشركات والموظفين من خلال نظام التنبيه الذكي لتجديد الإقامات ورخص القيادة وتأشيرات الخروج والعودة
  • إمكانية الدخول إلى خدمة ”مقيم“ من أي كمبيوتر متصل بالإنترنت عبر بوابة إلكترونية مخصصة
  • ضمان للاتصال الآمن عبر الإنترنت وعدم المساس بخصوصية المعلومات

  • استعراض معلومات محدثة عن المقيمين ومرافقيهم
  • اصدار وتجديد الاقامة واستلامها عن طريق البريد
  •  اصدار تاشيرة الخروج والعودة وتاشيرة الخروج النهائي الكترونيا
  • نقل الخدمات
  • تعديل المهنة
  • والعديد من الخدمات الاخرى التي تخدم المنشآت وتخص المقيمين.

رسوم الاشتراك يتم احتسابها بناء على عدد المقيمين كما هو موضح في ملحق اسعار الخدمة.

مقيم شامل يتم دفع رسوم الاشتراك السنوي ومعظم الخدمات التفاعلية يتمتع بها العميل بدون دفع رسوم اضافية، مثل اصدار والغاء تاشيرة الخروج والعودة والخروج النهائي، ونقل الخدمات وتعديل المهنة وتجديد الاقامة.

بينما مقيم عمليات فرسوم الاشتراك السنوي اقل ولكن كل الخدمات التفاعلية يجب دفع رسوم اضافية عليها.

 

باقة مقيم شامل موجهة لكل المنشآت الصغيرة والمتوسطة والكبيرة، بينما مقيم عمليات تستطيع المنشآت الصغيرة فقط الاشتراك بها

هناك عدد من الخدمات التفاعلية ينبغي على العميل شحن نقاط لاستخدامها، مثل:

  • طباعة الاقامة وارسالها بالبريد

  • خدمة تحديث معلومات الجواز

  • تمديد تأشيرة الزيارة

  • اصدار تقرير مقيم

  • تاشيرة الخروج النهائي خلال فترة التجربة

  • تمديد تأشيرة الخروج والعودة

وعند اضافة خدمات جديدة مستقبلاً قد يتم تعيين رسوم محددة لاستخدامها حسب سياسة شركة العلم

  • تعبئة نموذج الاشتراك وتصديقه من الغرفة التجارية 

  • ارفاق صورة السجل التجاري وصورة هوية المستخدم الرئيسي

  • تسديد رسوم الاشتراك السنوي

 

يضاف للطلبات اعلاه تصديق الخطاب المجمع في حال وجود شركة لديها فروع مدمجة مع رقم الحاسب الآلي الرئيسي

 

تقوم فكرة خدمة " تم" والتي تم تطويرها بالتعاون مع الادارة العامة للمرور على ربط الإدارة العامة للمرور الكترونياً بالجهات المستفيدة سواءً وكالات السيارات أو المعارض أو شركات التأجير المنتهي بالتمليك أو شركات التأمين أو أي جهة أخرى تمتلك عددا من السيارات عن طريق شركة العِلم لأمن المعلومات من خلال موقع الكتروني خاص بالخدمة.

  • عرض قائمة المركبات المملوكة.

  • اضافة المستخدم الفعلي للمركبة.

  • إضافة مفوض داخلي لقيادة المركبة.

  • تجديد الاستمارات إلكترونياً واستلامها عبر البريد.

  • إصدار تفويض دولي لقيادة المركبة خارج السعودية.

  • الاستعلام عن تفاصيل المخالفات المرورية المسجلة على المنشأة.

  • وغيرها من الخدمات العديدة والمتجددة باستمرار.

  • المنشآت والجهات العامة والخاصة والتي تمتلك سيارات.
  • شركات التأجير المنتهي بالتمليك.
  • وكالات السيارات والمعارض وشركات التأمين.
  • البنوك والقطاع المصرفي المرتبط بعمليات شراء أو تأجير السيارات.
  • محلات تأجير السيارات اليومي والشهري.

لا يمكن، هذه الخدمات مخصصة للمنشآت في القطاعين العام والخاص.

  • تعبئة نموذج الاشتراك وتصديقه من الغرفة التجارية 

  • ارفاق صورة السجل التجاري وصورة هوية المستخدم الرئيسي

  • تسديد رسوم الاشتراك السنوي

تصدر فاتورة التجديد قبل 30 يوماً من انتهاء اشتراكه الحالي، ويتم التجديد تلقائياً بمجرد سداد رسوم التجديد من خلال نظام سداد.

How to Reach Us

Sara Business Solutions is delighted to be at your service, offering everything that can aid in facilitating and advancing your business operations, helping you reach your desired goals and successes.


00966112886610
info@sara.sa
Riyadh, Sulaymaniyah, Prince Mamdouh bin Abdulaziz Street, Al Safwa Commercial Center, Office 1220
Contact US Top